Oberta la convocatòria de l’edició 2025.

XXIV Premi Albert Compte a treballs de recerca d’humanitats i ciències socials

XXXV Premi Josep M. Álvarez a treballs de recerca de medi ambient i natura

IV Premi Fàtima Bosch a treballs de recerca de ciències

Podran concórrer a aquests premis els treballs de recerca realitzats per estudiants de batxillerat durant el curs 2024-2025.

Els treballs presentats al Premi Josep Maria Álvarez han de tractar temes relacionats amb la natura i el medi ambient de l’Empordà o de qualsevol altre indret del planeta. Es valorarà l’aportació de l’alumne per millorar l’estat ambiental del nostre planeta en qualsevol dels seus àmbits: conservació del patrimoni natural (espècies i hàbitats), gestió dels residus, gestió de l’aigua, consum responsable, agricultura ecològica, mobilitat sostenible, energies renovables, arquitectura bioclimàtica, decreixement econòmic, etc.

Els treballs tindran una extensió màxima de 100 folis DIN A4, al marge dels complements gràfics i els apèndixs documentals. Tots els treballs han de ser redactats en llengua catalana.
Els alumnes interessats a participar en els premis hauran d’enviar un correu electrònic a les corresponents convocatòries (no s’acceptaran treballs que es presentin a més d’un dels premis): Premis Albert Compte: info@iee.cat Premis Josep Maria Álvarez: iaeden@iaeden.cat Premis Fàtima Bosch: info@acdic.cat

En el correu s’hauran d’adjuntar:

El treball en format PDF (màxim 10 MB). Ni a la portada del treball ni a l’interior hi poden haver signes identificatius, només el títol i un pseudònim.

Un arxiu Word amb les dades identificatives de l’autor: nom i cognoms, dades de contacte (telèfon i email), nom del tutor/a del treball i centre d’ensenyament.

El termini de presentació dels treballs s’acabarà el 23 de març del 2025 a les 24:00h.

El jurat estarà format per especialistes de les diferents matèries, docents i representants de l’Ajuntament de Figueres. El jurat pot deixar un premi desert si així ho estimés oportú.

La participació en el concurs comporta l’acceptació de les bases per part dels concursants, així com del corresponent veredicte del jurat, que serà inapel·lable.

Des de l’any 1990, la IAEDEN convoca el Premi Josep M. Álvarez a treballs de recerca de medi ambient i natura i des de 2013 ho fa conjuntament amb el Premi Albert Compte a treballs de recerca d’humanitats i ciències socials de l’Institut d’Estudis Empordanesos i des de l’any 2021 s’han sumat a la convocatòria els Premis Fàtima Bosch a treballs de recerca de ciències organitzats per l’Associació Catalana per a la Divulgació Científica.

Amb aquests premis, les tres institucions pretenem posar de relleu i homenatjar la figura de tres persones, molt vinculades a la ciutat de Figueres i a l’Empordà, que, des dels seus respectius camps, exerciren un destacat paper de docents entre els joves de la comarca. Els premis compten amb el suport de l’Ajuntament de Figueres i l’Institut Ramon Muntaner.

L’edició 2024 que ha estat la XXXIV edició dels Premis J.M. Àlvarez, d’entre un total de 18 treballs presentats. Els premiats han estat:

  • PRIMER PREMI:

Títol del treball: “Parasitologia del gat fer i altres carnívors a l’Albera”

Autora: Júlia Morales Pifarré

  • PRIMER PREMI  ACCÈSSIT:

Títol del treball: El reciclatge a la Cerdanya, assignatura pendent i gestió de residus

Autor: Arnau Calduch Llorens

  • SEGON PREMI  ACCÈSSIT:

Títol del treball Estudi de la població d’equinoïdeus al Cap de Creus

Autora: Berta Coronado Gassó

 

 

L’edició del 2023 vam convocar la XXXIII edició dels Premis Josep Maria Álvarez i d’entre un total de 26 treballs de recerca presentats, els treballs guanyadors van ser els següents:

PRIMER PREMI pel treball  IMMERSIÓ A LES ILLES DE COLERA de Albert Cuadrado Cristau

PRIMER PREMI ACCÈSSIT pel treball DE LES PLANTES EMPORDANESES A LES
PLAQUES SOLARS de Blai Higueras Ruiz

SEGON PREMI ACCÈSSIT pel treball DINS D’UNA GOTA D’AIGUA de Ruth Marín Calles.

0